Nutritia si antrenamentul – intre adevar si minciuna

Publicitate

Nutritia si antrenamentul – intre adevar si minciuna

Am tot primit intrebari legate de tipul optim de antrenament si am decis sa repostez aici parerea mea, postata la mine in profilul personal pe vremea cand eram doar Dr. Andrei Laslau, nu „celebrul” doctor Andrei Laslau.

CE NU FUNCTIONEAZA ?

URMATOARELE SFATURI S-AU DOVEDIT A FI GRESITE PE TERMEN LUNG: Mananca mai multe vegetale si proteine. Nu manca grasimi. Fa mai multe exercitii aerobice. Numara caloriile si redu-le mult ca sa slabesti repede. Adica piept de pui la gratar si cartofi, orez, paste, legume, salate. Fa jogging intens – 30 de minute in fiecare zi. Desi au fost acceptate pe scara larga de expertii in fitness si nutritionistii conventionali inca de prin 1950 toamna, recomandarile astea au adus numai nenorociri.

SA LE LUAM PE RAND

1) Excesul de vegetalele bogate in glucide (in special amidonoasele, leguminoasele cu multe glucide, cerealele, in special cerealele procesate) duce la indigestie, flatulatie, balonare, reducerea valorii nutritionale a multor alimente prin continutul in antinutrienti, cresterea rezistentei la insulina, dificultate in a slabi, cresterea senzatiei de foame.

2) Excesul de proteinele slabe (piept de pui dezosat despielitat si degresat, albus de ou, piept de curcan) induce obosirea uzinei care il proceseaza (ficatul), uzarea rinichilor care elimina produsii de metabolism, invata corpul cu o sursa scumpa si nu prea eficienta de energie si, contrar ideii ca protejeaza masa musculara, excesul de proteine duce de fapt la distrugerea masei musculare, in special pe o dieta restrictionata in calorii, prin utilizarea de catre corp a combustibilul cu care a fost invatat – proteine, deci aminoacizi din masa musculara. Carnurile slabe nu contin vitamine si alte substante liposolubile cu mari beneficii (acizi grasi esentiali).

Publicitate

3) Excesul de exercitii de tip aerobic duce la un consum crescut de nutrienti esentiali, creste senzatia de foame, duce la degradarea accelerata a anumitor tipuri de tesuturi, in special a articulatiilor, tendoanelor, reduce masa musculara.

Combinatia acestor factori – antrenament aerobic intens si frecvent si o dieta bazata pe proteine si glucide cu evitarea grasimilor duce la: pofte, crestere in greutate, sindromul de oboseala cronica, depresie, afectarea sistemului imun (deficit de zinc, vitamine liposolubile in special vitaminele A si D), boli infectioase, dureri de spate, dureri de tendoane si articulatii – degradarea accelerata a colagenului, accidentari cu rupturi musculare sau fracturi osoase, distrugerea intestinului prin antinutrientii din cereale, adica: boli inflamatorii intestinale, boala Crohn, colite, topirea maselor musculare.

CE FUNCTIONEAZA CU ADEVARAT ?

O alimentatie bazata pe cel mai bun combustibil – grasimile. Adica grasimi suficiente (le-am tot pozat zilele astea – le stiti deja), proteine de buna calitate (pui de tara cu tot cu piele, vita, peste gras, carne de porc – tot de tara, ou cu tot cu galbenus – tot eco, branzeturi) in cantitate moderata, consumul moderat – redus de glucide de buna calitate (le-am tot mentionat si pe astea) in preajma antrenamentului. Acesta trebuie sa scurt, intens si suficient de frecvent (sprint – 5 * 100m de 3 ori pe saptamana, sau HIIT, sau sala de forta – sesiuni scurte, preferabil de tip HST 40 min – de 3 ori pe saptamana).

Si ca o intrebare de final – cum preferi sa arati – ca un maratonist, sau ca un sprinter ?

Publicitate
Cumpara cartea