Totul despre dieta ketogenică: meniuri consistente pentru toată ziua

Dieta ketogenică este permisivă şi promite rezultate rapide şi de durată atunci când vine vorba despre kilogramele în plus.

Medicul Andrei Laslău te ajută cu idei pentru micul dejun, masa de prânz şi cină.

După ce ai descoperit ce presupune dieta ketogenică şi cum te ajută ea să slăbeşti, iată câteva idei pentru micul dejun, prânz şi cină propuse de medicul Andrei Laslău, medic rezident în chirurgie generală la Spitalul Clinic de Urgenţă “Sf. Ioan” din Bucureşti.

Andrei Laslău a descoperit beneficiile acestui regim – cunoscut sub numele de dieta ketogenică – și a reuşit să slăbească 20 de kilograme în mai puţin de două luni de zile.

Recomandări pentru micul dejun

  • ouă fierte, ochiuri sau omletă în diferite combinaţii cu diverse tipuri de nuci şi brânză, eventual şi cu legume;
  • brânză telemea – de preferat maturată, caşcaval, iaurt simplu, smântână, unt 80-82%;
  • salam crud uscat – cu limitele de mai sus,
  • 1-2 felii de pâine integrală (de preferat făcută în casă, din grâu întreg din comerţ, dar în cantitatea asta nu e o mare problemă indiferent de tip);
  • legume (castravete, roşie, ardei);
  • toate tipurile de nuci şi seminţe crude;
  • fructe cu conţinut redus de zaharuri (kiwi, grepfruit, portocală, măr, fructe de pădure, ananas crud);
  • câteva felii de carne fiartă / la cuptor / prăjită (eventual sub formă de sendviş – eu prefer pentru uşurinţă în utilizare brânză / caşcavalul cu menţiunea că îmi place să fie de obicei mai groase că felia de pâine).

Idei pentru un mic dejun în stilul dietei keto:

1. Sandvişuri gustoase cu brânză telemea, felii de castraveţi pe deasupra, decorate cu roşii şi alune.

2. Câteva feliuţe de kiwi, brânză, caşcaval, caju, câteva migdale şi alune de pădure, 3 pătrăţele de ciocolată neagră 80%, o cafea neagră.

3. Caşcaval, caju, alune de pădure, migdale. Perfecte pentru keto. Proteine de bună calitate, grăsimi suficiente – gust, saţietate, acizi graşi esenţiali, carbo puţini, fibre, antioxidanţi, fitonutrienţi.

4. Omletă din 3 ouă de ţară, caşcaval, caju, nuci, puţin pătrunjel. Câteva roşii cherry pentru “decor”.

5. Două felii subţiri de pâine, unt 82%, brânză, pate de ficat de gâscă, migdale, nuci. Brânza e mai groasă decât pâinea. Combinaţia de pate şi migdale a fost excelentă, mai bună decât mi-aş fi imaginat. Proteine bune, grăsimi de calitate, fibre, vitamine, minerale. Pateul intră la categoria mezeluri şi nu este recomandat, dar merge o dată pe lună.

6. Două felii de pâine, unt 82 %, telemea măturată de vacă, nişte nuci şi migdale, câteva feliuţe de castravete şi ridiche.

Recomandări pentru prânz şi cină

1. Piept de pui, puţină mazăre, caju, nuci – mărunţite, unt 82% – proteine de bună calitate, puţini carbohidraţi, destule grăsimi pentru keto, fibre, antioxidanţi, fitonutrienţi, vitamine, minerale. Mazărea poate fi una din sursele acceptabile de carbohidraţi pe keto. Şi fasolea verde este o sursă bună.
2. Ficat de pui prăjit în ulei, cu apă şi usturoi, legume la cuptor gratinate cu unt 82%, caşcaval, smântână şi ou.
Proteine de mare calitate, grăsimi suficiente, fibre, fitonutrienţi, vitamine, minerale.
3. Muşchi de porc făcut în unt. Cu nuci şi caju.
4. Muşchiuleţ de porc, migdale, avocado, sfeclă roşie. Proteine, grăsimi bune, foarte puţini carbohidraţi, fibre, fitonutrienţi, vitamine.
5. Trei ouă, mozzarella, nuci, caju, mărar şi pătrunjel, puţină sare – bătute bine şi aruncate câteva minute în tigaia cu puţin unt.  Apoi se căleşte câteva minute nişte muşchiuleţ de porc făcut tot în unt. Se prăjeşte o felie de pâine, se pune pe ea unt şi deasupra untului muşchiuleţul.
6. Caşcaval cu somon pe deasupra, măsline verzi cu migdale, alune de pădure, migdale, caju, 2 pătrăţele mici de ciocolată neagră, un kiwi mic, o cafea neagră. Proteine de mare calitate nutriţională, grăsimi în cantitate suficientă pentru keto – saţietate, gust, acizi graşi benefici, puţini carbohidraţi, antioxidanţi, fibre, fitonutrienţi, vitamine, minerale.

Recomandări pentru desert

1. Plăcintă cu brânză făcută în casă.
2. Cozonac făcut.
3. Mascarpone cu fructe de pădure: 3-4 linguri de mascarpone şi 3-4 linguri de fructe de pădure puse într-o ceaşcă şi amestecate bine. În total 5-10 grame de zaharuri. Fructele de pădure sunt avantajoase întrucât au un raport foarte bun de nutrienti (fitonutrien’i, antioxidanţi, minerale, vitamine) raportat la dimensiunea lor şi la cantitatea de zaharuri. Sunt considerate superfructe.
4. Pentru cei care nu pot rezista fără ceva dulce există o soluţie delicioasă: ciocolată neagră, un măr mic, un kiwi feliat, o mâna de migdale şi una de alune de pădure cu 3 pătrăţele de ciocolată 85% cacao.
5. Cheesecake făcut în casa: zahăr brun bio, ouă de ţară bio, brânză de vaci bio, unt bio, biscuiţi bio. Fără grăsimi hidrogenate.
6. Nuci şi ciocolată neagră.

Ce NU recomandă medicul Andrei Laslău

  • cereale cu lapte;
  • iaurturile din comerţ cu fructe;
  • mezeluri (inclusiv cremvurşti);
  • brânza topită. 

De asemenea dacă vrei să obţii rezultate rapide, precum cele obţinute de specialist, poţi să apelezi contra cost la consultanţă personalizată.