6 Semne care indica o cadere nervoasa, nu le ignora

Ni se intampla uneori sa fim suprasolicitati sau stresati si sa afirmam ca suntem pe punctul de a avea o cadere nervoasa. Dar ce inseamna mai exact acest lucru?

Conceptul de “cadere nervoasa” nu este unul stiintific, iar aceasta stare nu este catalogata de catre psihologi ca fiind o boala mintala.

Dar asta nu inseamna ca am avea de-a face cu o problema serioasa, sunt de parere psihologii. Iata care sunt semnele ce indica o cadere nervoasa, conform time.com.

“O cadere nervoasa este situatia in care se afla o persoana care a ajuns

la o epuizare pe plan psihologic, o stare in care persoana in cauza nu poate functiona in limitele sale normale din cauza stresului coplesitor,” este de parere Erin Engle, profesor de psihologie si psihiatrie in cadrul Universitatii Columbia din New York.

Factorii de stres pot varia de la problemele financiare, la cele fizice si psihologice, iar corpul nostru poate raspunde la factorii de stres in moduri diferite. Iata care sunt cele mai frecvente semne ce indica o astfel de epuizare, conform opiniei expertilor.

Iata cateva dintre semnele unei caderi nervoase.

1. Batai neregulate ale inimii.

Caderea nervoasa poate fi insotita de batai neregulate ale inimii. Veti avea impresia ca inima va bate atat de tare incat este pe cale sa va iasa din piept.

Este posibil sa incepeti si sa transpirati. Anxietatea poate avea aceleasi simptome. Este foarte important sa incercati sa va calmati in aceste situatii, sa respirati adanc, sa inspirati, sa expirati si sa va deshideti pieptul. Aveti nevoie de oxigen.

2. Lipsa concentrarii. Stresul cronic afecteaza capacitatea de concentrare, iar asta va impacteaza activitatea de zi cu zi. In cazuri mai severe, nivelul de cortizol este atat de mare incat aduce mari prejudicii memoriei. Este important sa incepeti sa identificati cand nivelul stresului incepe sa creasca si, daca puteti, sa-l preveniti si reduceti.

3. Dureri de cap. Stresul cauzeaza aparitia durerilor de cap. Stresul ne afecteaza atat in interior cat si in exterior. Muschii gatului si umerilor devin rigizi si veti dezvolta o pozitie a corpului usor aplecata. Stresul afecteaza muschii mai ales in zona capului si gatului. Asadar, durerile continue de cap pot indica un nivel crescut de stres.

4. Probleme cu somnul. Lipsa odihnei este una dintre cauzele principale ale stresului mental. Fara somn este imposibil ca mintea si corpul sa functioneze normal. Semne ale insomniei pot fi trezitul des in timpul noptii, incapacitatea de a adormi si o stare continua de somnolenta si oboseala.

5. Anxietatea. Anxietatea ocazionala este frecvent intalnita. In cazul unei persoane care sufera de anxietate, aceasta stare este una ce refuza sa dispara. Anxietatea constanta afecteaza viata de zi cu zi si va poate afecta atat profesional cat si personal.

Incercati sa aveti activitati care sa va elibereze de stres cum ar fi yoga, sport sau orice alta activitate creativa care sa va relaxeze.

6. Depresia. Depresia afecteaza sever gandurile unei persoane, comportamentul acesteia, sentimentele si intreaga imagine de sine. Depresia poate fi o cauza principala a caderilor nervoase. Daca simtiti ca v-ati pierdut speranta, sunteti mereu nelinistiti si aveti chiar ganduri de sinucidere, este obligatoriu sa cereti ajutorul unui profesionist. Depresia netratata poate duce la grave probleme de sanatate mentale si fizice.

Alte simptome ale unei caderi nervoase sunt: modificari ale poftei de mancare care duc la pierdere sau crestere in greutate, insomnie sau somn prelungit, pierderea energiei si oboseala marcanta, anxietate sau iritabilitate, un sentiment de lipsa de valoare si vinovatie neadecvate, dificultate in gandire, concentrare si capacitatea de a lua decizii, ganduri de moarte sau suicid si chiar tentative de a le duce la indeplinire.

SURSA: www.davidwolfe.com

Traducere si adaptare: Echipa Dr. Andrei Laslau.

Loading...