Ce e mai sanatos sa mananci: muraturi in saramura sau in otet?

Publicitate

Iti plac la nebunie ambele variante, insa nu stii care este alegerea cea mai sanatoasa? Daca nu stii ce sa alegi dintre muraturi sau legume la otet, trebuie sa cunosti principalele avantaje si dezavantaje ale fiecarui sortiment

Legumele murate sau puse la otet se numara printre preferatele multor persoane. Desi sunt adesea asociate cu iarna si perioada sarbatorilor de iarna, nu trebuie sa astepti pâna atunci ca sa te bucuri de gustul lor. Unii prefera sa foloseasca saramura pentru a conserva diverse legume, in vreme ce alte gospodine folosesc adesea otetul.

Publicitate

Chiar daca ambele variante sunt sanatoase in conditiile in care nu exagerezi cu consumul lor, exista totusi un castigator atunci când vorbim despre nutrientii si beneficii pentru organism.
Pentru ca muraturile puse corect, fara o cantitate exagerata de sare, favorizeaza acel proces de fermentare a legumelor s-a constatat ca aceasta varianta este mult mai sanatoasa pentru organism.

Prin urmare, daca nu stii ce sa alegi intre castravetii murati si cei la otet, cea mai sanatoasa varianta ar fi prima.
Muraturile sunt mai sanatoase decât legumele la otet
Prin fermentarea legumelor puse in apa cu sare se formeaza bacteriile bune si anume probioticele.

Publicitate

Publicitate

Aceste bacterii au un rol semnificativ pentru sistemul digestiv si imunitar, ferind corpul de boli grave.
Daca nu erai niciodata hotarâta cu privire la cea mai buna metoda de conservare a legumelor, acum poti sa fii convinsa ca cea mai buna solutie este saramura. Orice legume poate sa fie murata si nu trebuie sa astepti iarna ca sa manânci muraturi bune.

Punând apa cu sare peste varza taiata, sfecla razuita, rondelele de castraveti sau de morcov, buchetele de conopida si lasându-le sa fermenteze putin la temperatura camerei, vei obtine rapid cele mai gustoase muraturi. Acestea contin probiotice care regleaza tranzitul intestinal, usureaza digestia si favorizeaza o mai buna absorbtie a nutrientilor proveniti din alimentele pe care le consumi.
Potrivit specialistilor, toate fructele si legumele contin bacterii bune, cum ar fi Lactobacillus, iar intr-un mediu anaerob, aceste bacterii transforma zaharurile in acid lactic.
Acidul lactic inhiba formarea bacteriilor daunatoare, actioneaza ca un conservat si confera muraturilor acesl gust si miros distincte. Prin urmare, nu ai nevoie de altceva pentru a face muraturi, in afara de legume, condimente aromate si apa cu sare.
Sursa: culinar.bzi.ro
Articol preluat integral cu acord scris.

Publicitate

Dacă vă plac materialele publicate va invităm să ne urmăriți și pe pagina noastră de Facebook