Cum alegem painea la magazin. 4 reguli de aur

In orice supermarket, sectiunea cu paine este extrem de variata de la paine alba, paine integrala, covrigi.

Desi ne este clar ca nu toata painea este facuta la fel, este destul de greu sa facem alegerea cea mai sanatoasa.

„Este important sa fim informati inainte de a pleca la cumparaturi, astfel incat sa stim ce cautam si ce inseamna diversii termeni de pe ambalaj”, precizeaza Katie Cavuto, dietetician.

Este bine de stiut ca nu trebuie sa ne temem de carbohidrati. Painea poate fi o aditie foarte nutritiva in dieta.

1. Painea integrala este solutia

Atunci cand alegeti painea, optati intotdeauna pentru varianta facuta din cereale integrale.

Acest tip de paine contine fibre, proteine, vitamine si minerale, care sunt esentiale pentru organism, mentioneaza Keri Glassman, dietetician.

Ce beneficii aduce painea integrala?

– Isi pastreaza calitatile timp indelungat.

– Sustine regenerarea celulara, tesutul cerebral si activitatea creierului.

– Are multe fibre, ceea ce inseamna un indice glicemic mai mic.

– Contribuie la reglarea tranzitului intestinal.

– Ajuta la mentinerea sub control a nivelului de colesterol.

Informatii nutritionale pentru 100 de grame de paine integrala

– 247 kcal.

– Grasimi: 3.3 grame.

– Carbohidrati: 41.3 grame.

– Proteine: 13 grame.

Ce vitamine si minerale contine painea integrala?

– Vitamine: retinol, niacina, tocoferol si tiamina.

– Minerale: fier, zinc si sodiu.

Ce proprietati terapeutice are painea integrala?

– Este mai bine tolerata de bolnavii diabetici.

– Este un remediu impotriva constipatiei.

– Nu expune la riscul obezitatii.

2. Cititi eticheta si alegeti produsul pe care scrie „100% cereale integrale”

Exista anumite tipuri de paine care par a fi din cereale integrale, dar care de fapt contin doar 51% dintre acestea.

3. Mai putine ingrediente= o paine mai buna

„Lipsa aromelor artificiale, a colorantilor si a conservantilor este, de asemenea, foarte importanta”, spune Cavuto, care ne sfatuieste sa evitam ingredientele „greu de pronuntat”.

4. Concentrati-va pe fibre

Fibrele sunt extrem de importante pentru dieta dumneavoastra. Fibrele sunt satioase, favorizeaza miscarile intestinale sanatoase si imbunatatesc sanatatea intestinului.

Beneficiile fibrelor

– reduc nivelul colesterolului din sange si implicit riscul de boli cardiace.

– cresc frecventa scaunelor, amelioreaza simptomele constipatiei si reduc riscul de cancer de colon.

– mentin senzatia de satietate pentru o perioada mai lunga de timp dupa masa. Alimentele bogate in fibre aduc o usoara crestere a nivelului de glucoza in sange, aspect important pentru diabetici si pentru persoanele care vor sa slabeasca.

– in conditiile in care nu sunt digerabile, ele nu aduc niciun aport caloric organismului.

Cate fibre ar trebui sa consumi?

Specialistii recomanda un consum mediu de 20 – 35 grame pe zi, insa oamenii consuma in jur de 9 – 12 grame zilnic, poate si mai putin.

O dieta saraca in fibre pote crea o serie de neplaceri, pornind de la senzatia de balonare, flatulente, hemoroizi, varice si pana la boli de inima si cancer de colon.

Atentie insa, nu doar deficitul de fibre perturba sanatatea, dar si excesul.

O dieta bazata doar pe fructe si legume poate inhiba abilitatea organismului de a absorbi alte substante nutritive, necesare pentru sanatatea sistemului imunitar si, in ce-i priveste pe copii – esentiale pentru crestere.

Surse selective: sanatate.bzi.ro

www.csid.ro

www.divahair.ro

Loading...