5 semne ale deficientei de substante nutritive intiparite pe fata ta

Publicitate

5 semne ale deficientei de substante nutritive intiparite pe fata ta
Exista o serie de simptome generale pentru cei care se confrunta cu deficientele de substante nutritive, inclusiv:
• Oboseala
• Slabiciune

• Ameteala
• Constipatie
Aceste simptome pot fi, adesea, confundate cu alte diagnostice si multi dintre noi vor afla daca acestea sunt cauzate de carentele de substante nutritive prin analize de sange.

Publicitate

Cu toate acestea, inainte de a investi multi bani pe anumite diagnostice, exista o multime de semne pe fata ta care poate dezvalui starea interna de sanatate a corpului tau.
Aici sunt 5 semne faciale pe care le intampinati in cazul unei deficiente de nutrienti:

1. Un ten palid:
Exista o serie de deficiente de vitamine care poate duce la o depigmentare a pielii si un ten mai pal decat in mod normal. Restituirea acestor vitamine corpului tau te poate ajuta sa recastigi pielea sanatoasa pe care o cauti.
Vitamina C, sau acidul ascorbic, afecteaza pigmentarea pielii, deoarece

Publicitate

ajuta la producerea de colagen, care este o proteina esentiala pentru un numar mare de tesuturi din organism, precum si pentru o piele sanatoasa si pentru unghii.
Vitamina B-9, sau acid folic, mentine metabolismul si ajuta la productia de energie, care are un rol important in dezvoltarea celulelor rosii din

sange. O cantitate insuficienta de acid folic poate duce la anemie, ceea ce face pielea vizibil mai pala.
Vitamina B-12, sau cobalamina, ajuta la producerea hemoglobinei si, de asemenea, descompune substantele nutritive din interiorul tesuturilor. Deficienta poate duce la anemie pernicoasa, care poate face ca pielea sa se depigmenteze.
2. Ochii umflati:
Daca incepi sa observi ca ai ochii mai umflati decat in mod normal, acest lucru ar putea fi un mod prin care fata te anunta ca ai lipsa de iod in organism.
Deficitul de iod poate cauza o functionare necorespunzatoare a glandei tiroide, ceea ce poate duce la o serie de simptome, unul dintre acestea fiind ochii umflati.
Organismul nu produce iod, asa ca este esential sa il incluzi in dieta pentru a asigura o dezvoltare si un metabolism adecvat.
Pentru a te asigura ca obtii suficient iod in dieta ta, iata cateva alimente de baza: branza, laptele de vaca sau cel de soia, oua, iaurt inghetat, inghetata, sare de mare iodata, alge marine sau multivitaminele care contin iod.

Publicitate

3. Gingii dureroase sau care sangereaza:
Daca incepi sa observi ca gingiile devin sensibile si dureroase sau sangereaza este posibil sa nu fie o problema dentara, daca esti igienic. In schimb, ar putea fi un caz de deficit de vitamina C.
Vitamina C este esentiala pentru corp iar consumul inadecvat de vitamina C poate duce la sangerarea gingiilor, si daca este lasata netratata, se poate transforma in gingivita.
Organismul nu stocheaza vitamina C pe termen lung, deoarece este solubila in apa, ceea ce inseamna ca este necesar consumul zilnic pentru a evita deficienta.
Potrivit Institutului de Medicina , doza zilnica recomandata pentru barbatii cu varste peste 18ani este de 90 miligrame de vitamina C pe zi, iar pentru femeile de peste 18 ani de 75 miligrame pe zi.
4. Probleme ale parului:
Daca incepi sa observi ca parul este fragil, se confrunta cu matreata sau pur si simplu, pare lipsit de vitalitate, acest lucru ar putea fi modul organismului de a spune ca sunteti privat de vitamina B7 (biotina).
Biotina ajuta organismul prin metabolizarea grasimilor si proteinelor, care ajuta de asemenea, la crestrea parului. Lipsa vitaminei B7 din organism nu duce doar la un par lipsit de vitalitate, in cazuri severe poate provoca pierderea parului si eruptii rosii solzoase in jurul ochilor, nasului si gurii.
Biotina este esentiala pentru mai multe functii ale corpului. Consiliul de Alimentatie si Nutritie SUA sugereaza ca barbatii si femeile cu varste mai mari de 19 ani trebuie sa consume 30mcg pe zi.
Multe suplimente ofera necesarul zilnic de biotina, dar exista mai multe grupuri de alimente bogate in vitamina B7, inclusiv oua, migdale, cereale integrale si carne.
5. Buze pale:
Daca observi ca buzele tale sunt lipsite de culoare si incepi sa ai pofte neobisnuite pentru lucruri cum ar fi gheta sau pamant, acest lucru poate fi modul organismului de a te anunta ca suferi de o deficienta de fier.
Fierul este esential pentru organism, pentru a produce hemoglobina. Deficienta de fier este frecvent intalnita in SUA.
Semnele deficitului de fier nu se limiteaza doar la buze, intreaga fata poate deveni palida atunci cand ai un nivel scazut de fier in organism.
Exista o serie de alimente bogate in fier, inclusiv carnea rosie, carnea de porc, carnea de pasare, fructele de mare, fasolea, fructele uscate, iar daca aceste nu sunt o optiune pentru tine, exista si suplimentele de fier.
Sursa:www.providr.com
Traducerea si adaptarea:Echipa Dr.Andrei Laslau

Publicitate

Dacă vă plac materialele publicate va invităm să ne urmăriți și pe pagina noastră de Facebook