7 pași care vor forța literalmente corpul dvs. să transforme grăsimea în energie

Cetoza este un proces metabolic normal care provoacă numeroase beneficii pentru sănătate. Anume, în timpul acestui proces, grăsimile din organism se transformă în compuși denumiți cetone, care sunt utilizate ca sursă principală de energie.

Cercetătorii au descoperit că dietele care duc la cetoză sunt extrem de benefice, deoarece suprimă pofta de mâncare și duc la scăderea în greutate. De asemenea, s-a constatat că cetoza este, de asemenea, benefică în tratamentul diferitelor stări, cum ar fi diabetul de tip 2 și tulburările neurologice.

Acest proces nu se realizează doar prin eliminarea simplă a carbohidraților, ci necesită și planificare și eforturi mari.
Acestea sunt 7 sfaturi reușite pentru a intra într-o stare de cetoză:
Reduceți aportul de carbohidrați
Consumul unei diete cu conținut scăzut de carbohidrați este esențial pentru obținerea cetozei, deoarece celulele folosesc zahăr sau glucoză ca sursă principală de energie.

Cu toate acestea, celulele pot utiliza și alte surse de combustibil, cum ar fi acizii grași și cetonele, cunoscute sub denumirea de corpuri cetone.
Glucoza este stocată ca glicogen în ficat și mușchi, iar în cazul unui aport scăzut de carbohidrați, aceste depozite sunt reduse, iar nivelurile de insulină sunt reduse, eliberând acizii grași din depozitele de grăsimi.

Ficatul transformă unii dintre acești acizi grași în corpurile cetone acetonă, acetoacetat și beta-hidroxibutirat, care pot fi utilizate ca și combustibil pentru creier.
Nivelul de restricție al carbohidraților pentru obținerea cetozei este dependent de individ.

De exemplu, în timp ce unii oameni trebuie să reducă carbohidrații neți (carbohidrați totali minus fibrele) la 20 de grame pe zi, unii pot consuma mult mai mult.
Din acest motiv, dieta Atkins recomandă limitarea aportului la 20 sau mai puține grame pe zi timp de două săptămâni pentru a ne asigura că se realizează cetoza. Ulterior, cantitățile de carbohidrați cresc treptat.
Un studiu a implicat persoanele supraponderale cu diabet zaharat de tip 2 care și-au redus consumul de carbohidrați la 21 sau mai puține grame pe zi, timp de o săptămână. Rezultatele au arătat că nivelurile zilnice de excreție a cetonei urinare au fost de 27 de ori mai mari decât valorile inițiale ale acestora.
Un alt studiu a implicat adulții cu diabet zaharat de tip 2 care au primit zilnic 20-50 grame de carbohidrați digerabili, în funcție de numărul de grame care le-a permis să mențină nivelurile de cetonă în intervalul țintă de 0,5-3,0 mmol / L.
Aceste marje de carbohidrați și cetone sunt recomandate persoanelor care doresc să intre într-o stare de cetoză pentru a pierde în greutate, pentru a reduce riscul bolilor cardiace și a regla zahărul din sânge.
Pe de altă parte, dietele terapeutice ketogene utilizate pentru epilepsie sau ca terapie experimentală la cancer limitează consumul de carbohidrați la mai puțin de 5% din calorii sau mai puțin de 15 grame zilnic pentru a ridica mai mult nivelurile de cetonă.
Prin urmare, reducerea consumului de carbohidrați la 20-50 grame zilnic reduce glicemia și nivelurile de insulină, determinând eliberarea acizilor grași stocați care sunt transformați în cetone prin ficat.
Citeste continuarea pe pagina urmatoare===>

Loading...