9 mituri – întrebări și răspunsuri despre dieta ketogenică

Publicitate

1. Dieta ketogenică este dăunătoare pentru mediu?

Mulţi oameni cred că o dietă săracă în carbohidraţi necesită o cantitate mare de proteine, inclusiv carne, ceea ce face rău mediului înconjurător.

Publicitate

Acest lucru nu este adevărat.

O dietă săracă în carbohidraţi ar trebui să conţină mai multă grăsime, nu mai multe proteine.

Publicitate

Cantitatea de proteine ar trebui să rămână moderată – aproximativ la fel că şi în cazul altor diete.

Deci, nu este nevoie să mănânci mai multă carne doar pentru că ţii o dietă săracă în carbohidraţi.

De fapt, este posibil ca și un vegetarian să țină această dietă.

2. Apar deficienţe de nutrienţi în corp din cauza dietei ketogenetice?

Alimentele consumate într-o dietă săracă în carbohidraţi sunt extrem de nutritive

. De exemplu, ouăle pot oferi nutrienţii necesari organismului. Carnea, peştele şi legumele sunt, de asemenea, alimente foarte nutritive.

Faţă de aceste alimente, făină este mult mai lipsită de nutrienţi.

Fructele sunt adesea considerate a fi foarte nutritive.

Nu este adevărat.

În afară de vitamina C și alte câteva vitamine, există foarte puţine substanţe nutritive în cele mai multe fructe moderne.

Acestea sunt modificate pentru a fi foarte dulci şi cea mai mare parte furnizează nutrienţii sub formă de zahăr.

Fructele sunt, în principiu “prăjiturile naturii” şi, probabil, ar trebui să fie consumate cu moderaţie.

ucul proaspăt stors este chiar mai rău.

Mâncarea de tip fast-food şi junk food conţine, de asemenea, multe calorii şi nu are aproape de loc valoare nutritivă.

Şi produsele cu un conţinut scăzut de grăsimi sunt sărace în vitamine esenţiale.

3. Acesta dietă afectează tiroida?

Dacă înlocuieşti carbohidraţii cu grăsimi mai sănătoase, este foarte puţin probabil să fie afectată glanda tiroidă.

Înfometarea sau reducerea caloriilor pe termen lung poate conduce la hipotiroidism.

Dar nu îţi va fi foame pe parcursul acestei diete, atâta timp cât mănânci suficiente grăsimi să îţi ofere senzaţia de saţietate.

De fapt, mulţi oameni care pierd semnificativ în greutate, renunţă la carbohidraţi.

Acest lucru înseamnă că, dacă ai hipotiroidism şi iei suplimente cu hormoni tiroidieni, poţi începe o dietă săracă în carbohidraţi şi poţi continua să faci controale regulate că de obicei.

Dacă ai pierdut multe kilograme (15 kg să zicem), este înţelept să faci o verificare suplimentară a hormonilor tiroidieni.

4. Această dietă afectează rinichii?

Mulţi oameni încă mai cred că o dietă săracă în carbohidraţi este foarte bogată în proteine, care ar putea conduce la presiune prea mare asupra rinichilor.

Acesta este un mit bazat pe două neînţelegeri:

Dietă săracă în carbohidraţi este bogată în grăsimi, nu în proteine.

Cantitatea de proteine ar trebui să fie moderată.

Nu există niciun beneficiu în a mânca cantităţi excesive de proteine.

Poate fi chiar dăunător în cazul unei diete sărace în carbohidraţi, deoarece excesul de proteine se transformă în glucoză.

Persoanele cu o funcţie renală normală pot mânca multe proteine. fără ca rinichii să le fie afecțați în vreun fel.

Chiar dacă oamenii aleg să mănânce excesiv proteine, acest lucru este o problemă doar în cazul în care rinichii sunt deja grav afectaţi.

Un exemplu ar fi o boală de rinichi în stadiu terminal, care este aproape de a necesita dializă.

Această dietă poate duce la depresie?

În primele două săptămâni ale acestei diete sărace în carbohidraţi, sunt des întâlnite simptome similare cu cele ale depresiei (cum ar fi letargia, oboseala, iritabilitatea, confuzia mentală).

Aceste probleme dispar, de obicei, în decurs de câteva zile sau o săptămâna.

Publicitate

Ele pot fi adesea evitate dacă beţi suficiente lichide şi consumaţi sare.

Pe termen lung, o dietă săracă în carbohidraţi are de multe ori efectul opus.

Oamenii ajung să se simtă foarte energici şi pot creşte performanţele mentale şi rezistenţă.

Unul dintre motivele pentru care unii oameni se pot simţi deprimaţi este dependenţă de recompensă în carbohidraţi, alimente dulci.

Eliminarea unor astfel de alimente, atunci când oamenii sunt dependenţi de acestea, ar putea duce la sentimente temporare de pierdere şi de tristeţe, similare cu simptomele de depresie

. Este la fel că atunci când va lăsaţi de fumat sau de alcool.

Din fericire, după ce simptomele de sevraj au trecut, oamenii se simt mai fericiţi.

5. Lipsa de carbohidraţi scade performanţă în timpul exerciţiilor fizice?

La începutul acestei diete, perfomanţă fizică scade.

Acest lucru este cauzat de ceto-gripă, dar acest lucru trece într-o săptămâna sau două.

După câteva săptămâni de adaptare, de multe ori oamenii se simt cel puţin la fel de bine că înainte.

6. Dieta ketogenică are un efect negativ asupra florei intestinale?

În prezent se desfăşoară o mulţime de cercetări pe bacteriile intestinale.

Mulţi oameni raportează un stres gastro-intestinal redus şi eliminarea balonării după ce încep o dietă săracă în carbohidraţi.

Dacă vreţi să protejaţi flora intestinală nu folosiţi antibiotice decât dacă trebuie. Şi chiar şi atunci cu măsură.

7. Poţi face osteoporoză din cauza acestei diete?

Există această teamă că lipsa de carbohidraţi ar putea duce la osteoporoză, că urmare a demineralizării oaselor.

Această teorie a fost infirmată în mai multe moduri.

De exemplu, în condiţii normale, ph-ul sângelui nu se schimbă în funcţie de ceea ce mănânci.

Această teorie se bazează, de obicei, pe ideea că o dietă bogată în proteine ar face sângele acid, făcându-l toxic pentru oase.

Această este opusul a ceea ce arată studiile – oamenii care mănâncă mai multe proteine tind să aibă oase mai puternice.

În cele din urmă, studiile repetate nu prezintă nicio modificare a densităţii oaselor la persoanele care mănâncă puţini carbohidraţi.

Această dietă nu afectează oasele.

8. Dieta săracă în carbohidraţi cauzează căderea părului?

Subţierea temporară a părului poate apărea din mai multe motive diferite, inclusiv orice schimbare majoră în alimentaţie.

Acest lucru se întâmplă în special atunci când se restricţionează sever caloriile (de exemplu dietele care înfometează corpul), dar poate apărea, de asemenea, ocazional, şi în timpul unei diete sărace în carbohidraţi.

Acest tip de subţiere temporară a părului apare, de obicei la 3-6 luni după o schimbare mare în alimentaţie sau orice alt tip de experienţă stresantă pentru organism.

După o perioada firele de par cresc din nou, astfel încât părul ajnge să fie la fel de gros că şi înainte.

9. Dietă săracă în carbohidraţi cauzează cetoacidoză?

Mulţi oameni confundă cetoacidoză cu cetoză.

Cetoacidoza este o afecţiune rară şi periculoasă care apare mai ales la persoanele cu diabet zaharat de tip 1 atunci când acestea nu urmeză un tratament adecvat.

Cetoza, pe de altă parte, este o stare naturală şi se produce în condiţii de siguranţă completă, sub controlul deplin al organismului.

Ea poate fi cauzată de o dietă săracă în carbohidraţi sau printr-o scurtă perioada de repaus alimentar.

În condiţii normale, un regim alimentar strict, sărac în carbohidraţi nu duce la cetoacidoză.

Acest tip de alimentaţie duce la cetoză, o stare naturală care permite corpului să ardă rapid cantităţi mari de grăsime.

Publicitate

Dacă vă plac materialele publicate va invităm să ne urmăriți și pe pagina noastră de Facebook