Sfatul nutritionistilor- alimente pe care să nu le mănânci dimineaţa

Micul dejun este cea mai sanatoasa masa intrucat este cea care te pregateste pentru intreaga zi.

Asadar, daca vrei sa-ti incepi ziua intr-un mod sanatos, iti recomandam sa eviti obligatoriu cele trei tipuri de mic dejun pe care le vom descrie mai jos.

Acestea nu fac decat sa-ti incetineasca metabolismul si sa promoveze luarea in greutate. Mai mult, aceste tipuri de mic dejun iti pot provoca disconfort abdominal si reflux gastro-esofagian.

1. Iaurtul cu fructe si sucurile de fructe. Desi pe eticheta scrie 100% natural, sucurile de fructe cumparate din magazin sunt pline de zahar si aditivi alimentari.

Atunci cand sunt consumate pe stomacul gol, aceste sucuri iti pot oferi un plus de energie, insa, este o energie care dureaza foarte putin. In plus, nu au niciun fel de aport nutritiv.

Ceea ce trebuie sa faci este sa optezi pentru sucuri proaspete, bogate in fibre, fibre de care organismul are nevoie pentru o digestie sanatoasa.

Poti combina fructele cu un bol mic de cereale. Acelasi lucru este valabil si pentru iaurtul cu fructe. In loc sa va cumparati iaurt cu fructe, alegeti un iaurt simplu, natural, neindulcit si consumati-l alaturi de o felie de paine prajita cu marmelada.

2. Produse de patiserie.

Pateuri, gogosi, covrigi si alte produse de patiserie sunt delicioase si aduc o senzatie rapida de satietate. Totusi, aceste produse contin o cantitate mare de aditivi, sare si zahar, deci nu sunt nici pe departe o optiune recomandata si sanatoasa pentru micul dejun.

Produsele de patiserie promoveaza retentia apei in organism, ingrasa, sunt foarte sarace ca valoare nutritiva si se digera foarte greu.

Daca totusi vrei sa mananci produse de patiserie la micul dejun, alege-le pe cele care sunt preparate cu grau integral si combina-le cu unt natural, marmelada sau produse lactate.

3. Micul dejun bogat in grasimi.

Alimentele calorice si bogate in grasimi cum ar fi ouale prajite, painea alba si carnea grasa asezonata cu maioneza si alte condimente nu sunt sub nicio forma recomandate la micul dejun.

Numai daca ai un serviciu care te solicita foarte tare din punct de vedere fizic, altfel corpul tau nu are nevoie de un asemenea aport caloric si nu va avea timp sa-l digere in timpul zilei.

Cantitatile mari de grasimi consumate nu au decat un singur rezultat, acela de a te ingrasa si de lasa organismul lipsit de vitamine, de minerale si de fibre. Alege sa consumi, in schimbi oua fierte alaturi de o felie de paine prajita si o ceasca de cafea.

Daca doriti sa incercati un mic dejun sanatos si delicios, va recomandam oua batute cu avocado. Bate ouale cu o furculita pana au o culoare omogena.

Incalzeste untul si uleiul de masline intr-o tigaie, iar in momentul in care fac bule, adauga ouale Din cand in cand, impinge-le usor cu o spatula dinspre margini catre mijloc, astfel incat partea cruda sa mearga la fund. Fa asta pana cand ouale sunt aproape facute.

Adauga bucatile de avocado si impatureste omleta in doua. Poti sa stingi aragazul. Presara putina sare si piper negru. Pofta buna!

SURSA: healthtipssource.com

Traducere si adaptare: Echipa Dr. Andrei Laslau

Loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.