Alimente care functioneaza ca adevarate antiinflamatoare

Natura ne pune la dispozitie o serie de plante ale caror efecte antiinflamatoare sunt cunoscute din cele mai vechi timpuri, iar efectele adverse practic nu exista.

In plus, pe langa efectul antiinflamator, aceste legume si fructe aduc un plus de minerale si vitamine esentiale pentru buna functionare a organismului uman.

Cele mai bune 15 alimente cu efect antiinflamator

1. Mangoldul (Swiss Chard)

Este un crucifer foarte bogat in vitaminele A si C si, de asemenea si in vitamina K, un protector natural al creierului impotriva stresului oxidativ cauzat de radicalii liberi. Este cel mai eficient mijloc de preventiei impotriva deficientei de vitamina K.

2. Varza Bok Choi

Cunoscuta si sub numele de „varza chinezeasca”, bok choi este o sursa excelenta de antioxidanti, vitamine si minerale. Studii recente au evidentiat faptul ca aceasta planta contine peste 70 substante bogate in fenoli antioxidanti, printre acestea numarandu-se si acidul hidroxicinamic, cel mai bun antioxidant in lupta impotriva radicalilor liberi.

Este o planta deosebit de versatila, adaptandu-se cu usurinta si la alte preparate, in afara celor din bucataria chinezeasca.

3. Telina apio

Este bogata in substante cu efect antioxidant si antiinflamator, avand proprietati in reducerea tensiunii arteriale si a nivelului colesterolului dar si in prevenirea bolilor cardiovasculare.

Semintele de telina – care se pot gasi intregi sau macinate- sunt foarte eficiente in reducerea proceselor antiinflamatoare si in lupta impotriva infectiilor cu bacterii. Sunt o sursa foarte bogata de potasiu dar si de antioxidanti si vitamine.

4. Sfecla

Un indicator al faptului ca este o planta plina de antioxidanti este culoarea sa proeminenta. Este foarte eficienta in refacerea celulelor afectate de inflamatii. Este foarte bogata in potasiu si magneziu si este un remediu foarte bun impotriva inflamatiilor si este foarte bogata in substante cu efect antiinflamator.

5. Broccoli

Este o leguma plina de substante cu efecte antioxidant, vitamine, flavonoizi si carotenoizi. Impreuna, aceste substante contribuie la reducerea nivelului stresului oxidativ din organism si contribuie la lupta impotriva inflamatiilor cronice si a riscului aparitiei cancerului.

6. Afine

Aceste fructe contin unul dintre cei mai puternici agenti antiinflamatori cunoscuti, si anume antocianina. Acest compus care da si culoarea fructului este un aliat pretios al organismului impotriv inflamatiilor cronice si chiar si a cancerului.

7. Ananasul

Este un fruct foarte bogat in vitaminele C si B1 si are un continut ridicat de potasiu si mangan, pe langa alti nutrienti care impiedica aparitia infectiilor in organism.

8. Somonul

Carnea somonului este foarte bogata in acizi grasi Omega 3 care joaca un rol foarte important in aparitia si dezvoltarea bolilor cardiovasculare, artritrei sau cancerului.

9. Supa de maduva de oase

Este foarte bogata in nutrienti pe care organismul ii poate inmagazina usor: calciu, magneziu, fosfor, siliciu. Datorita unor compusi cum este glucozamina poate contribui la reducerea inflamatiilor din corp si a durerilor articulare.

10. Nucile

Sunt foarte bogate in substante minerale cu rol in protejarea impotriva afectiunilor cardiovasculare si a diabetului de tip 2. De asemenea are un continut ridicat de acizi grasi Omega 3.

11. Uleiul de cocos presat la rece

Datorita continutul foarte mare compusi antiinflamatori, uleiul de cocos este folosit cu succes in tratarea afectiunilor inflamatorii si a artritei.

12. Semintele de chia

Foarte bogate in acizi grasi Omega 3 si Omega 6, semintele de chia sunt recunoscute pentru abilitatea rol de a calma afectiunile inflamatorii, de a regla nivelul colesterolului si de a asigura o buna functionare a inimii.

13. Semintele de in

Sunt o sursa foarte de buna de acizi grasi Omega 3 si contin foarte multi antioxidanti, fiind foarte utile in combaterea imbatranirii celulare si in mentinerea echilibrului hormonal.

14. Turmeric

Curcuma, unul dintre compusii principali prezenti in turmeric, este un excelent agent antiinflamator. Un studiu independent a scos in evidenta faptul ca turmericul are un efect antiinflamator mult mai puternic decat cel al aspirinei si a ibuprofenului.

15. Ghimbirul

Indiferent daca este folosit proaspat sau uscat, sub forma de pudra, ghimbirul este un excelent sprijin pentru sistemul imunitar si este folosit in medicina ayurvedica pentru indepartarea toxinelor din corp.

Sursa: sanatate.bzi.ro

Loading...

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.