Consuma acest aliment la micul dejun pentru scaderea colesterolului

Publicitate

Atunci cand preventia bolilor cardiovasculare devine o prioritate pentru tine, nu uita ca daca mananci cele mai sanatoase alimente la micul dejun, acestea pot sa reduca nivelul colesterolului.

Bolile cardiovasculare pot fi declansate de nivelul mare al colesterolului “rau” sau LDL.

Publicitate

Cu toate acestea, daca vei manca la micul dejun fulgi de ovaz, asa cum recomanda medicii nutritionisti, vei descoperi ca alimentul poate sa reduca colesterolul.

Colesterolul este o substanta grasa, cunoscuta si sub numele de lipide, si este vital pentru functionarea normala a organismului.

Publicitate

In timp ce nivelul colesterolului “bun” sau HDL este benefic pentru organism, prea mult colesterol LDL (“rau”) poate duce la boli cardiovasculare.

Cu toate acestea, studiile au aratat ca anumite alimente pot sa reduca nivelurile “nesanatoase” si periculoase ale colesterolului.

De exemplu, o cercetare publicata in jurnalul “Nutrition Review” a constatat ca un consum regulat de fulgi de ovaz (lasati la inmuiat peste noapte) poate duce la o reducere a nivelului colesterolului, intre 5 si 10%.

Acest lucru se datoreaza unui tip de fibra solubila pe care o contin fulgii de ovaz (beta-glucanul), care stimuleaza sistemul imunitar si optimizeaza raspunsul imun al corpului in fata bolilor si infectiilor.

Mai mult, s-a observat ca fulgii de ovaz ajuta digestia si reduc poftele alimentare.

Un studiu din 2015 a descoperit ca un consum egal cu 40 de grame de fulgi de ovaz, zilnic, a dus la o scadere a profilului lipidic si a profilului glicemic care erau asociate cu scaderea in greutate.

Asa ca nu este de mirare ca fulgii de ovaz lasati la inmuiat peste noapte au devenit cel mai bun mic dejun al momentului.

Cum prepari fulgii de ovaz inmuiati

Micul dejun alcatuit din fulgi de ovaz se face prin lasarea la inmuiat, peste noapte, a fulgilor de ovaz (de obicei, in lapte de vaca sau in alt tip de lapte, precum cel de migdale). Fulgii, o data ce au fost amestecati cu laptele, se lasa la frigider, astfel incat sa poata sa absoarba lichidul.

A doua zi, dimineata, cand consistenta acestui mic dejun va semana putin cu cea a unui terci rece, preparatul poate fi consumat cu o paleta larga de toppinguri, cum ar fi nucile si fructele.

De obicei, prepararea acestui mic dejun sanatos necesita o planificare in prealabil, dar medicii nutritionisti spun ca fulgii de ovaz nu sunt extrem de greu de preparat in acest fel.

Publicitate

Este suficient sa adaugi 100 sau 150 ml de lapte la o portie de 45 de grame de fulgi de ovaz, in functie de cat de gros sau cat de lichid vrei sa fie terciul de ovaz, potrivit express.co.uk. Este important sa lasi fulgii de ovaz la frigider, peste noapte, cel putin 8 ore, ca sa se inmoaie in lichid.

Vor deveni cremosi, iar dimineata, daca doresti, poti sa ii combini cu felii de banana si cu unt de arahide. Iar daca vrei sa ai grija la consumul de zahar, e bine sa tii la minimum cantitatea de musli si de granola (cereale) pe care le adaugi in acest terci de ovaz.

Pentru a crea o parte din gustul dulce al acestui mic dejun sanatos, poti sa folosesti felii de mere, stafide, zmeura si chiar putin suc de portocale. Micul dejun va fi chiar mai gustos in acest mod!

Beneficiile ovazului pentru sanatate

Grabeste slabirea

Persoanele care isi doresc sa slabeasca rapid ar trebui sa consume zilnic ovaz, in diferite tipuri de preparate.

Ovazul contine fibre solubile, care, odata ajunse in stomac, isi maresc de cateva ori volumul in contact cu apa. Astfel, actioneaza ca un burete, absorbind in drumul lor toxinele si grasimile nesanatoase.

Gratie fibrelor solubile, ovazul confera rapid senzatia de satietate, senzatie care dureaza mult timp. De asemenea, dupa consumul de ovaz dispar poftele alimentare.

Scade nivelul de colesterol

Ovazul este recunoscut pentru capacitatea lui de a scadea nivelul de colesterol si de a preveni asimilarea altor grasimi nesanatoase in organism.

Odata cu scaderea nivelului de colesterol scade si tensiunea arteriala, iar infundarea arterelor este impiedicata. Astfel, persoanele care consuma in mod regulat ovaz au sanse mari sa previna aparitia bolilor cardiovasculare.

Scade riscul de diabet zaharat de tip II

Un consum regulat de ovaz contribuie la scaderea riscului de diabet de tip II, deoarece fibrele solubile au o absorbtie lenta in sange si regleaza glicemia.

Scade riscul de cancer

Ovazul este un aliment ideal pentru persoanele care au un tranzit intestinal lent si o digestie inceata, deoarece imbunatateste ambele procese.

De asemenea, ovazul scade riscul de cancer de colon, gratie fibrelor care in drumul lor absorb toxinele si substantele care ar putea produce tumori.

Alte beneficii ale ovazului

– contribuie la absorbtia substantelor nutritive in intestinul subtire

– previne constipatia

– grabeste eliminarea enzimelor pancreatice

– mentin energia organismului la cote optime

– contribuie la tratarea sindromului de colon iritabil

Surse: doc.ro

www.sfatulmedicului.ro

Publicitate

Dacă vă plac materialele publicate va invităm să ne urmăriți și pe pagina noastră de Facebook