Dieta fibromialgiei: 6 alimente care vă ajută să vă administrați simptomele în mod natural

Fibromialgia nu este cea mai discutată boală, dar este cu adevărat o condiție dificilă de trăit.

Acest lucru este valabil mai ales din moment ce boala este greu de diagnosticat: nu orice medic este familiarizat cu această afecțiune și este posibil să fie necesar să consultați diverși specialiști pentru a obține un diagnostic adecvat.

Dacă suferiți de fibromialgie, nu sunteți singuri.

Potrivit Web MD, fibromialgia este cea mai frecventa afectiune musculo-scheletica dupa osteoartrita. De fapt, „mai mult de 12 milioane de americani au fibromialgie. Cei mai multi dintre ei sunt femei cu varste cuprinse intre 25 si 60 de ani.

Femeile au de 10 ori mai multe sanse de a dezvolta aceasta boala decat barbatii. Pastrarea unei diete personalizate de fibromialgie este una din modalitatile in care poti gestiona durerea si obtine mai mult din viata.

Ce este Fibromialgia?

Fibromialgia este o afecțiune care cauzează dureri musculo-scheletice, precum și disfuncții în somn, memorie și starea de spirit.

Medicina moderna crede ca afecteaza modul in care creierul proceseaza semnalele de durere, amplificand senzatiile dureroase.

Fibromialgia poate fi declanșată de traume fizice, cum ar fi intervenții chirurgicale, leziuni, infecții sau stres psihologic intens. Cu toate acestea, în unele cazuri, poate începe să apară fără un declanșator cunoscut.

Simptomele fibromialgiei apar în mod obișnuit împreună și includ:

 Durere (dureri musculare profunde, puncte sensibile si dureroase)

 Anxietate

 Probleme de concentrare și de memorie

 Depresie

 Oboseală

 Dureri de cap

 Sindromul colonului iritabil

 Rigiditate matinala

 Crampe menstruale dureroase

 Probleme de somn

 Amorțeală și furnicături în mâini, brațe si picioare

 Probleme urinare

Cel mai evident simptom al afecțiunii este durerea musculară care poate apărea pe tot corpul, inclusiv articulațiile și ligamentele. Această durere este deseori descrisă ca sensibila, dureroasa, pulsanta, inflamata, ca o arsura și chinuitoare.

Deși rigiditatea variază de la persoană la persoană, cei care suferă de fibromialgie de obicei acuza rigiditate asemănătoare artritei dimineața, după trezire. Această durere poate dura oriunde, de la câteva minute la câteva ore, sau chiar toată ziua.

În plus, durerea și rigiditatea fac somnul usor și întrerupt. Acest lucru creează un ciclu de oboseală extremă, o regenerare a corpului afectată și o mai mare durere.

Gestionarea fibromialgiei în mod natural

Când vine vorba de durere, majoritatea oamenilor vizitează cea mai apropiată farmacie și cumpără orice pilulă care îi poate ajuta să facă față.

Dar aceste soluții pe termen scurt sunt teribile pentru ficat și doar mascați simptomele în loc să vă tratați cu adevărat starea dumneavoastră.

Cu toate acestea, există câteva metode fără droguri pentru a vă trata corpul corect și a vă administra starea.

Dormiti mai mult: asigurați-vă că vă îmbunătățiți rutina de somn facand o baie buna sau band un ceai liniștitor pentru a vă ajuta să vă relaxați și să vă destindeti înainte de culcare.

Cu cât este de mai bună calitatea somnului, cu atât corpul tău se va regenera și se va vindeca mai mult.

Exercitii fizice: Deși vă simțiți obosit, exercițiul fizic este cel mai bun remediu pentru fibromialgie deoarece lucrează corpul dumneavoastră și îl utilizează pentru un răspuns muscular sănătos.

Adaptați-vă munca: dacă lucrați într-o slujbă foarte stresantă sau dacă vă petreceți cea mai mare parte a zilei pe picioare, poate că este timpul să găsiți o opțiune cu un impact mai scăzut, pentru a minimiza stresul pe care corpul dumneavoastră îl traieste în fiecare zi.

Cercetati terapia complementară:

Terapiile alternative cum ar fi acupunctura, masajul, yoga și meditația pot aduce beneficii tuturor celor care suferă de fibromialgie.

Mâncați bine: cei mai mulți bolnavi au descoperit ca anumite alimente declanșează apariția fibromialgiei.

Deși variază de la o persoană la alta, alimentele procesate, care sunt pro-inflamatorii, nu fac parte din soluție. Evitarea acestor alimente și urmărirea unei dietă adaptată fibromialgiei este cea mai bună modalitate de a obține o ușurare de durată.

Dieta fibromialgiei

În afară de tăierea alimentelor procesate, gestionați-vă fibromialgia consumând o mulțime de fructe și legume. Dacă este posibil, eliminați produsele lactate și carnea din dieta dvs. și jucați-va cu alegerea dvs. de condimente. Fiecare persoană este diferită, experimentați cu dieta fibromialgiei și vedeți ce funcționează pentru dvs.

1. Smochina

Aceste fructe distractive sunt ambalate cu acid malic, un nutrient cheie pentru fibromialgie. Reduce inflamația, durerea și sensibilitatea. Smochinele conțin, de asemenea, alți nutrienți utili, cum ar fi magneziu și mangan. În plus, fructul conține ficină, o enzimă care îmbunătățește digestia.

Smochinele proaspete și uscate funcționează foarte bine cu alimente sărate, cum ar fi brânza de capră și carnea tratata, dar ele pot fi, de asemenea, folosite pentru a face gem și umplutura pentru plăcintă. Pentru cele mai bune rezultate, mâncați zilnic acid malic zilnic timp de cel puțin 2 luni.

2. Hrisca

Aceste boabe fără gluten reprezintă o altă sursă importantă de acid malic, care ajută la calmarea mușchilor obosiți și inflamați. Înlocuiți făina obișnuită cu făină de hrișcă pentru clătite de casă și le serviți cu mere minunate bogate in acid malic. Puteți folosi, de asemenea, crupe de hrișcă pentru a înlocui orezul.

3. Spanacul

Cercetătorii știu foarte bine că există o legătură între nivelurile scăzute de magneziu și simptomele fibromialgiei. De fapt, problemele digestive și urinare legate de stare pot provoca deficiență de magneziu. La rândul său, prea puțin magneziu duce la spasme musculare și slăbiciune, agitație și anxietate, sindromul piciorului neliniștit, tulburări de somn și dureri menstruale: toate simptomele fibromialgiei.

Spanacul, kale, varza creata și alte legume cu frunze verzi sunt o mare sursă de magneziu.

Alte surse includ:

 Leguminoasele

 Cereale integrale

 Tărâțe de grâu

 Nuci braziliene

 Făină de soia

 Migdale

 Caju

 Melasă

 Semințe de dovleac

 Seminte de pin

 Nuci americane

4. Ardei

Ardeii chili, cum ar fi cayenne și alti ardei, conțin capsaicină. Acest compus îmbunătățește temporar durerea musculară la persoanele cu fibromialgie și artrită. Pentru a-l utiliza, aplicați un unguent de cayenne casnic, pe articulații și mușchi de 3-4 ori pe zi și includeți ardei în dieta dvs. de câteva ori pe zi. Dacă aveți probleme cu acidul stomacal, cum ar fi arsurile la stomac sau ulcerul gastric, poate doriți să săriți peste acesta.

5. Ananas

Acest fruct este o mâncare uimitoare pentru persoanele cu fibromialgie, în principal datorită conținutului său de bromelaină. Această enzimă funcționează la fel de bine ca și AINS în reducerea durerii și inflamației articulare cauzate de artrita reumatoidă și osteoartrita.

Ananasul conține și mangan, care stimulează producția de colagen și reduce crampele menstruale.
Bromelaina poate interacționa cu antibioticele, diluanții sângelui și sedativele, deci asigurați-vă că evitați ananasul dacă luați oricare dintre aceste medicamente. Bromelaina poate afecta, de asemenea, femeile însărcinate și care alăptează.

6. Ciuperci

Ciupercile reprezintă o sursă excelentă de vitamina D, care poate îmbunătăți durerea persoanelor cu fibromialgie. De fapt, un studiu al femeilor cu fibromialgie care au avut niveluri scăzute de vitamina D a constatat că 20 de săptămâni de suplimente de vitamina D au redus foarte mult senzațiile de durere.Alte alimente grozave de încercat includ semințe de chia, caise, conopidă, fructe alma, cireșe, căpșuni, ghimbir și multe altele!

Fibromialgia este o afecțiune cronică, deci nu există o soluție rapidă. Adăugați alimentele de mai sus la dieta fibromialgiei, rămâneți activi și, mai presus de toate, incercati sa dormiti mult. În timp, durerea ar trebui să se diminueze, nivelurile de energie se vor stabiliza și calitatea vieții se va îmbunătăți.

Sursa: dailyhealthpost.com

Loading...