Daca ai dureri articulare nu trebuie sa consumi aceste alimente

Atunci cand articulatiile sunt blocate si umflate, durerea apare indiferent ce am face, chiar si daca ne deplasam de la masa de scris pana in sufragerie.

Poate ca unii dintre voi nu cunoasteti acest tip de durere, insa, cu siguranta aveti in apropiere pe cineva care se plange de durerea de articulatii.

Conform statisticilor, in Statele Unite ale Americii, 1 din 5 adulti sufera de artrita.

Nu exista un remediu pentru ca durerile de articulatii sa fie vindecate pentru totdeauna, dar putem incerca prin stilul nostru de viata sa le prevenim si sa le atenuam.

Spre exemplu, exista anumite alimente, cum ar fi uleiul de masline, nucile si pestele gras, care atenueaza artrita, pe cand altele o vor amplifica. Mai jos va enumeram trei allimente care va pot inrautati situatia articulatiilor.

1. Rosiile. Desi rosiile prezinta proprietati anti-inflamatorii, cei care sufera de un anume fel de artrita numit guta isi vor inrautati conditia prin consumul de rosii.

Cercetatorii au facut un studiu pe 2051 de persoane ce sufereau de guta si 20% dintre acestia au marturisit ca prin consumul de rosii nu faceau decat sa-si inrautateasca boala. Un alt studiu a constat in analiza a 12720 de persoane care nu sufereau de guta si s-a constatat ca prin consumul de rosii creste nivelul de acid uric din sange.

Nivelul ridicat de acid uric este o cauza majora a gutei. Asadar, daca va regasiti in acest segment al suferinzilor de artrita, incercati sa nu mai consumati rosii, iar daca va este greu sa renuntati definitiv, cel putin, reduceti cantitatea pentru a va asigura ca nu va veti creste prea mult nivelul de acid uric din sange.

2. Uleiuri din porumb, floarea soarelui, produse de soia sau semnte de bumbac. Cu siguranta ati auzit pana acum de omega 3 – acele molecule din somon si nuci care sunt nemaipomenite pentu sanatate. Dar de omega 6 ati auzit? Este foarte posibil sa consumati prea mult omega 6 si sa nu fiti nici macar constienti de asta.

Omega 6 se afla in componenta oricarui ulei de soia, ulei care se gaseste in orice aliment procesat de pe rafturile magazinelor – in general, alimentele din Statele Unite Ale Americii contin de pana la 25 de ori mai mult omega 6 decat omega 3-.

Consumul ridicat de omega 6 cauzeaza serios articulatiilor, iar cercetatorii sunt de parere ca orice ratie intre omega 3 si omega 6 mai mare de 10 la 1 poate cauza afectiuni ca astm, boli cardiovasculare si inflamatii.

Este recomandat ca cei care au probleme si sensibilitate ale articulatiilor sa reduca ratia la 2 sau 3 la 1. Omega 6 se mai intalneste si in alimentele prajite, in margarina, in galbenusul de ou si in carne.

3. Sucurile carbogazoase, mai ales Coca Cola. Pana si Coca Cola fara zahar este periculoasa. Pe langa faptul ca bauturile carbogazoase, fiind pline de zahar, va pot imbolnavi de diabet sau de boli de inima, acestea pot duce la declansarea asa numitilor mesageri ai inflamatiilor – citocinele.

Cercetatorii au descoperit ca exista o legatura directa intre consumul de Coca Cola si artrita.

Femeile care consuma un pahar de coca cola sau mai mult pe zi, prezinta un risc al imbolnavirii de artrita cu 63% mai mare fata de cele care nu consuma deloc aceasta bautura extrem de nociva pentru sanatate.

SURSA: www.prevention.com