Durerea in piept din timpul atacului de panica vs cea asociata cu boli de inima. Ce trebuie sa stii

Publicitate

Durerea in piept este un simptom comun al atacurilor de anxietate și de panică, in special in cazurile cele mai grave, dar si simptom de infarct miocardic.

De fapt, studiile sugerează că una din patru persoane care cauta tratament pentru durere in piept suferă, de fapt, de atacuri de panică, conform medicalnewstoday.com.
Cum se simte durerea in piept cand suferim de anxietate?
Durerea este deseori descrisă ca o senzație ascuțită, care începe brusc, chiar dacă persoana este inactivă.

Cu toate acestea, persoana se poate simți stresata sau anxioasa înainte de aparitia durerii in piept.
Durerea cauzată de anxietate sau de un atac de panică durează de obicei în jur de 10 minute, dar celelalte simptome pot dura până la o oră.
Simptomele comune ale atacurilor de anxietate și de panică includ:
ameţeală;

senzație de leșin;
dificultăți de respirație;
tremurat;
modificări ale temperaturii corpului;
sentimentul ca nu controlezi situația;

amorțeală și transpirație la picioare și mâini;
dureri în piept;
palpitații ale inimii.
Durerea in piept este mai frecventă în atacurile de panică care se întâmplă rapid si este raportată ca un simptom în doar unul din zece atacuri de panică care se dezvoltă lent.

Durerea in piept din timpul atacului de panica vs cea asociata cu boli de inima
Deși există asemănări între durerile cauzate de anxietate și cele care apar ca urmare a unor boli de inima, există unele diferențe semnificative.
Durerea in piept de la anxietate se dezvoltă cel mai adesea atunci când persoana este în repaus, în timp ce durerea din timpul atacului de cord apare atunci când persoana este activă.
Durerea din timpul unui atac de cord se extinde frecvent de la piept până la alte părți ale corpului, cum ar fi maxilarul, umărul și brațul, dar durerea provocată de anxietate rămâne în piept.
Durerea in piept din timpul unui atac de panica tinde să se dezvolte rapid și apoi se estompează oarecum rapid, adesea în decurs de 10 minute, dar durerea asociata cu bolile de inima începe încet și crește treptat.
Durerea de la anxietate se poate simți, de asemenea, mai ascuțită decât durerea provocată de un atac de cord, pe care oamenii o descriu deseori ca o presiune puternică și stresantă.

În timp ce atacuruile de panică sunt mai frecvente la femei, infarctul este mai frecvent la bărbați.
Ce cauzează durerea in piept din timpul atacurilor de panica?
Durerea poate fi cauzată de mecanisme care nu sunt legate de sistemul cardiac, mecanisme care sunt legate de sistemul cardiac sau de o combinație a celor două.
Mecanismele care nu sunt conectate la sistemul cardiac dar care pot provoca dureri în piept includ:
Hiperventilație. Respirația rapidă poate duce la scăderea nivelului de dioxid de carbon în sânge, provocând ameteala și furnicături la nivelul extremităților
Dismotilitatea esofagiană. Aceasta se dezvoltă atunci când contracțiile din esofag devin neregulate.
Atacurile de panică pot produce, de asemenea, reacții fizice în sistemul cardiac care duc la dureri în piept. Acestea includ:
spasm coronarian;

Publicitate

creștea necesarului de oxigen din inimă;
creșterea tensiunii arteriale;
creșterea ritmului cardiac.
Persoanele care suferă de anxietate pot avea, de asemenea, probleme cardiace care pot fi agravate de un atac de panică.
Tratament
Asistența medicala specializata poate face o diferență enormă în viața persoanelor care suferă de atacuri de panică și anxietate. Dacă sunt lăsate netratate, aceste afectiuni pot deteriora calitatea vieții persoanei.
Medicamentele și terapia comportamentală cognitivă s-au dovedit eficiente în tratarea tulburărilor de panică în multe cazuri.
Terapia cognitivă comportamentală învață persoana să-și restructureze gândurile, să identifice și să evite factorii declanșatori specifici ai anxietatii. Acest tip de terapie poate ajuta persoanele să reducă și să gestioneze simptomele atacurilor de panică fără a folosi medicamente.
Pentru a gestiona și reduce simptomele de anxietate, inclusiv durerile în piept se recomanda:
Gasirea unui loc sigur: o persoană ar trebui să găsească un loc sigur și confortabil, dacă este posibil și să stationeze în cazul în care conduce o masina.

Respirație profundă: Respirația constantă și profundă poate ajuta la reducerea simptomelor de anxietate și la prevenirea agravării acestora.
Aminteste-ti că este ceva temporar: În timp ce te confrunti cu dureri în piept, concentreaza-te pe faptul că aceste simptome nu dureaza mai mult de câteva minute.
Încearca să rămâi pozitiv: focalizarea pe imagini pașnice sau pozitive te poate ajuta să reduci gravitatea simptomelor lor în timpul unui atac de panică.
Numărătoarea: Numără pana la 10 sau 20 și apoi repeta. Acest lucru te poate ajuta sa te concentrezi în timpul unui atac de panică.
Evalueaza atacul de panica: Pe unele persoane le poate ajuta să-și gestioneze anxietatea daca isi evalueaza starea generala de spirit în timpul unui atac de panică și ii dau un scor pe o scală de la 1 la 10, cu 10 fiind cel mai grav și 1 fiind o senzație abia vizibilă.
De asemenea, există unele modificări ale stilului de viață pe care o persoană le poate adopta pentru a reduce riscul declansarii atacurilor de panica.

Sport regulat;
Somn suficient;
Evitarea cofeinei, alcoolului și fumatului;
Evitarea alimentelor bogate în zahăr rafinat.
Când să mergi la doctor
Durerea in piept și palpitațiile inimii pot fi îngrijorătoare. Medicul poate determina dacă acestea sunt dureri în piept de la anxietate sau semne ale unei probleme cardiace.
Persoanele care suferă de dureri în piept ar trebui să vadă un medic pentru evaluare. Atât tulburările de panică, cât și problemele cardiovasculare sunt afectiuni tratabile, astfel încât obținerea diagnosticului vă ajuta să beneficiati de un tratament adecvat.
Sursa: medlive.hotnews.ro

Publicitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.