Un nutriționist român cunoscut a dezvăluit care sunt regulile de alimentație de la care nu se abate. ”De 30 de ani mănânc la cină…”

Publicitate

Preşedintele Federaţiei Române de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice, profesor doctor Nicolae Hâncu, se declară un mare amator de salate, de fructe dar admite că nu-şi refuză nici un vin bun.

„Întotdeuana urmez eu însumi sfaturile pe care le dau. Sportul ocupă un loc important în viața mea. Am făcut sport de performanță până la 27 de ani, după ce m-am lăsat am continuat să fac sport.

Publicitate

Pe la 40 de ani m-am apucat de jogging şi alergem zilnic între 3 şi 5 km, după care am înlocuit alergatul cu mersul pe jos în ritm alert, aproape zilnic, şi cu înotul, de câteva ori pe săptămână.

În plus, nu există dimineaţă în care să nu fac gimanstică acasă (streching 10-15 min şi câteodată fac şi execiţii cu haltere uşoare).

Publicitate

A doua componentă a stilului meu de viaţă este somnul. Îmi încep activitatea trezindu-mă la ora 5,30 şi niciodată nu mă culc seara mai târziu de 10,30.

Şi a treia componentă, poate cea mai importantă, e alimentaţia. Micul dejun, de la care niciodată nu mă abat este format obligatoriu din iaurt și fulgi. Pe la 10,30-11 iau o gustare formată dintr-un baton din prune uscate, scorțișoară, alune sau nuci.

Publicitate

Prânzul îl iau în jur de 2-2,30 când mănânc un singur fel de mâncare: legume asortate cu aproximativ 150 grame de peşte sau carne de pasăre.

Carnea de porc şi de vită nu există în alimentaţia mea. După masă mănânc un fruct, iar seara, de 30 de ani, mănânc salate.

Consum un bol mare de salată din care nu lipsesc salata verde, salata cu andive sau cu varză albă proaspătă, roşii, castraveţi, ardei, ceapă, usturoi şi maximum 2 linguri de ulei, niciodată sosuri.

În funcţie de consumul energetic din ziua respectivă, mai mănânc uneori 1-2 felii de pâine integrală asociate cu şuncă de pui sau de curcan, piept de pui gătit în casă sau somon pe care îl consum de 2-3 ori pe săptămână, fie gătit, fie afumat.

Sâmbăta şi duminica, la mic dejun, am o omletă albă formată din 3-4 albuşuri de ou foarte bine prăjite pe teflon,fără ulei, în care nu mai adaug nimic. De ani de zile toate mâncărurile mele sunt foarte sărace în sare.

Zilnic, mănânc 3-4 fructe, după masă şi seara după cină, şi 3-4 pahare de vin pe săptămână numai după ce am mâncat.

Sursa: www.doctorulzilei.ro

Publicitate

Dacă vă plac materialele publicate va invităm să ne urmăriți și pe pagina noastră de Facebook

Un comentariu la „Un nutriționist român cunoscut a dezvăluit care sunt regulile de alimentație de la care nu se abate. ”De 30 de ani mănânc la cină…””

  1. Poate ar trebui sa stie d-l nutritionist ca ,cel putin in Romania,carnea de pasare din comert ( exclus de la pasarile de curte ) este cu mult mai nociva decat cea da porc sau vita,in sensul ca este plina de hormoni si alte chimicale.De asemenea,fructele consumate dupa masa ingreuneaza digestia,ele fiind cel mai usor de digerat si de asimilat la micul dejun si pana cu 2 ore inainte de masa de pranz.Si nu in ultimul rand,daca d-l nutritionist nu are o sursa pentru somon din mediul natural,nepoluat,ar trebui sa stie ca cel din magazinele din Romania este nesanatos,incarcat de mercur si alte metale grele.

Comentariile sunt închise.